§ 1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.1. Klan „Wioska Smerfów”, zwany dalej Klanem VV-S, powstał z zamiarem dobrej zabawy i spędzenia czasu w miłej atmosferze, w towarzystwie nowo poznanych osób, lubiących grę na wirtualnych polach bitew World of Tanks.
1.2. Celem Klanu VV-S jest stałe podnoszenie umiejętności indywidualnych i zespołowych oraz zdobycie i utrzymanie prowincji na Mapie Globalnej świata World of Tanks.
1.3. Nasze cele chcemy osiągnąć budując profesjonalną i zorganizowaną społeczność, opartą na wzajemnym szacunku dla siebie i poszanowaniu czasu spędzonego w grze oraz dzięki zgraniu umiejętności indywidualnych, zespołowych i dowódczych.
§ 2. REKRUTACJA
2.1. Warunki przyjęcia w szeregi członków Klanu VV-S opisane są na stronie WoT.
2.2. Za rekrutację odpowiada Rekruter Klanu i do niego należy zgłaszać swoje kandydatury za pośrednictwem forum klanowego. Należy rejestrować się pod takim samym nickiem jaki używany jest przez gracza w grze WoT.
2.3. Każdy kandydat ma obowiązek złożyć podanie w formie zgłoszenia po wcześniejszym zapoznaniu się i zaakceptowaniu niniejszego regulaminu. Zgłoszenia można kierować również bezpośrednio do Rekrutera Klanu VV-S.
2.4. W przypadku zaakceptowania podania wysłanego przez Rekrutera Klanu, nowy kandydat ma obowiązek zainstalować, najszybciej jak to możliwe, komunikator TeamSpeak 3 celem przeprowadzenia rozmowy głosowej z osobą prowadzącą rekrutację.
2.5. Okres rekrutacji wynosi od 2 tygodni do 1 miesiąca. Zależy on głównie od zaangażowania nowo przyjętego i pokazania się przez niego z jak najlepszej strony. Im lepiej się zaprezentuje tym prędzej stanie się pełnoprawnym członkiem Klanu.
2.6. W przypadku niespełnienia wymagań rekrutacyjnych lub w przypadku innych rażących naruszeń niniejszego regulaminu nowo przyjęta osoba może zostać usunięta z Klanu w ciągu max. 1 miesiąca o daty przyjęcia.
2.7. Aby ułatwić komunikację z pozostałymi graczami Klanu nowo przyjęty rekrut ma obowiązek posiadania słuchawek lub głośników oraz mikrofonu. Niezbędny jest również zainstalowany i prawidłowo skonfigurowany komunikator TS3.
2.8. Każda nowa osoba w Klanie ma obowiązek do zapoznania się z regulaminem, przyjęcia go do wiadomości i przestrzegania jego zasad.
§ 3. HIERARCHIA KLANU
3.1. Dowódca Klanu
- Najważniejsza osoba w Klanie. Wraz z Zarządem sprawuje najwyższą władzę i podejmuje ostateczne decyzje związane z działalnością Klanu. Dowódca powołuje i odwołuje swoich zastępców stosownie do potrzeb i wymagań Klanu. Osoba na tym stanowisku ma prawo i uprawnienia do modyfikacji danych i ustawień Klanu, ustalania zasad rekrutacji do Klanu i zarządzania personelem wojskowym. Dowódca ma prawo do wykonywania wszelkich działań na mapie globalnej i dostęp do zastrzeżonych informacji o Klanie z poziomu mapy globalnej.
3.2. Z-ca Dowódcy Klanu - Oficer wykonawczy
- Druga najważniejsza co do statusu osoba w Klanie, podlegająca bezpośrednio Dowódcy Klanu. Z‑ca dowódcy może w każdej kwestii samodzielnie podejmować decyzje podczas nieobecności Dowódcy Klanu. Osoba ta wchodzi w skład Zarządu Klanu.
3.3. Oficer kadrowy
- Osoba opracowująca system awansu Żołnierzy. Kontroluje i nadzoruje postępy indywidualne oraz opiniuje Dowódcy Klanu osoby do awansu. Oficer kadrowy ściśle współpracuje z Oficerami polowymi przy doborze i ustalaniu składu personalnego do bitew na mapie globalnej. Oficer kadrowy ściśle współpracuje z pozostałymi osobami z składu Rady Klanu i podlega bezpośrednio Dowódcy i Z-cy Dowódcy Klanu. Wchodzi w skład Rady Klanu.
3.4. Oficer polowy
- Osoba zajmująca się przygotowywaniem taktyk i szkoleniem oraz organizowaniem bitew. Osoba mająca prawo do podejmowania decyzji w sprawie dobierania składów osobowych w bitwach. Oficer polowy ściśle współpracuje z pozostałymi osobami z składu Rady Klanu i podlega bezpośrednio Dowódcy i Z-cy Dowódcy Klanu. Osoba na tym stanowisku ma uprawnienia do ustalania taktyk, strategii, itp. Wchodzi w skład Rady Klanu.
3.5. Oficer wywiadu
- Osoba sprawująca nadzór nad dyscypliną w Klanie. Oficer wywiadu kontroluje nieobecności podczas treningów i bitew CW oraz kontroluje aktywność graczy w Klanie. Osoba na tym stanowisku zajmuje się kontaktami z innymi klanami, zawiera sojusze w uzgodnieniu z Dowódcą Klanu lub Z-cą Dowódcy. Oficer wywiadu, w porozumieniu z Dowódcą, ma prawo do organizowania spotkań międzyklanowych. Wchodzi w skład Rady Klanu.
3.6. Kwatermistrz
- Osoba odpowiedzialna za zgromadzone środki w postaci Golda w skarbcu Klanu. Skarbnik Klanu podlega i ściśle współpracuje z Dowódcą oraz Zastępcą Dowódcy Klanu. Osoba na tym stanowisku ma prawo oraz uprawnienia do przyznawania członkom Klanu funduszy klanowych po wcześniejszym uzgodnieniu z Dowódcą Klanu lub Zastępcą Dowódcy Klanu. Wchodzi w skład Rady Klanu.
3.7. Oficer werbunkowy
- Osoba zajmująca się pozyskiwaniem nowych osób do Klanu i odpowiadająca za nowo przyjętych w tzw. okresie rekrutacyjnym. Oficer ds. rekrutacji ma prawo do podejmowania samodzielnych decyzji związanych z przyjęciem lub wydaleniem z Klanu osób nowoprzyjętych. Ściśle współpracuje z Dowódcą Polowym i Dowódcą Kadrowym w kwestiach związanych ze zmianą stanowiska z rezerwisty na rekruta. Oficer werbunkowy podlega bezpośrednio Dowódcy i Z-cy Dowódcy Klanu. Oficer na tym stanowisku ma prawo oraz uprawnienia do modyfikacji zasad rekrutacji oraz decyzji w sprawie aplikacji do Klanu. Wchodzi w skład Rady Klanu.
3.8. Szeregowy
- Osoba wchodząca w skład Klanu, która przeszła pomyślnie etap rekrutacji i stała się oficjalnym członkiem Klanu. Osoba ta na tym stanowisku ma bezwzględny obowiązek brać czynny udział we wszystkich organizowanych przez Klan PPCW typach rozgrywek m. in. CW, Kompanie, Twierdze (Natarcia), Plutony, Drużyny oraz Turnieje, w których nazwa drużyny zawiera powiązanie z PPCW.
3.9. Rekrut
- Osoba/gracz na okresie próbnym, który trwa od 2 tygodni do 1 miesiąca. Rekrut do czasu zakończenia rekrutacji podlega Oficerowi ds. rekrutacji. Osoba na tym stanowisku bierze czynny udział we wszystkich organizowanych przez Klan PPCW typach rozgrywek m. in. CW, Kompanie, Twierdze (Natarcia), Plutony, Drużyny.
Każdy Klanowicz posiadający jedną z wyżej wymienionych rang otrzyma odpowiedni status na serwerze głosowym TeamSpeak 3 Klanu PPCW (TeamSpeak OBOWIĄZKOWY OD CHWILI URUCHOMIENIA WOT!!!!!).
§ 4. OBOWIĄZKI I PRAWA CZŁONKÓW KLANU
4.1. Każdy członek Klanu ma godnie reprezentować Klan PPCW nie naruszając jego dobrego imienia, a w szczególności nie obrażanie innych graczy lub klanów.
4.2. Wykazywać się dużą kulturą osobistą i nie dawać się sprowokować do nieetycznych zachowań.
4.3. Brać czynny udział w życiu Klanu PPCW, a w szczególności:
- uczestniczyć w zaplanowanych treningach,
- brać udział w organizowanych przez klan rozgrywkach CW, Kompanie, Twierdze (Natarcia), Plutony, Drużyny,
- śledzić informacje pojawiające się na TeamSpeak3 (zakładka INFORMACJE KLANOWE), głównej stronie Klanu na WoT (logowanie na Wot minimum raz w tygodniu) oraz Forum Klanu PPCW.
4.4. Każdy członek Klanu ma bezwzględny obowiązek używania programu TS3 podczas swojej obecności w grze (za wystarczające uznaje się przebywanie na kanale poczekalnia lub jednym z pozostałych).
4.5. Przestrzegać zasad komunikatora TS3. Zasady ujęte są w odrębnym dziale niniejszego regulaminu.
4.6. W bitwach kompanijnych grać dla zwycięstwa zespołu, a nie indywidualnych osiągnięć.
4.7. Służyć radą i pomocą innym członkom naszego Klanu.
4.8. Wykonywać polecenia i decyzje władz Klanu PPCW.
4.9. Przestrzegać Regulaminu Klanu PPCW (nieznajomość regulaminu nie zwalnia z obowiązku jego przestrzegania).
4.10. Nie ujawniać spraw wewnętrznych Klanu PPCW osobom trzecim, a w szczególności taktyk, haseł i innych ważnych informacji.
4.11. Każdy członek Klanu ma obowiązek zgłaszać swoją nieobecność powyżej 7 dni.
4.12. Każdy członek Klanu ma prawo do swobodnego wypowiadania swoich opinii, propozycji i sugestii dotyczących funkcjonowania Klanu, jego strategii i taktyk bojowych. Najlepszym sposobem do tego jest wypowiedź na forum w odpowiednim dziale.
4.13. Każdy z członków Klanu ma prawo zgłaszać, rekomendować i opiniować kandydatów do Klanu.
4.14. Każdy klanowicz ma prawo i obowiązek do zgłaszania wszelkich nieetycznych zachowań członków Klanu PPCW do Sztabu Klanu.
4.15. Każdy członek Klanu ma dostęp do złota posiadanego przez Klan, wynikającego z pobytu na mapie globalnej i posiadanych prowincji (zasady omówione w innym punkcie).
§ 5. POLE WALKI CZYLI CW, KOMPANIE, TWIERDZE ITP.
5.1. Zgłaszanie się do bitew (CW, Kompanie, Drużynówki, Twierdze) oraz treningów jest obowiązkowe.
5.2. Jeżeli członek Klanu nie zostanie wybrany do głównego składu pozostaje w poczekalni do czasu rozpoczęcia bitwy.
5.3. W czasie trwania wojny klanów, kompani, treningów czy też innych trybów bitew kanał na TS3 ustala dowodzący/rozstawiający.
5.4. Bitwy treningowe będą planowane przed CW w celu ustalenia taktyk oraz zgrania się drużyny.
5.5. Obowiązkowe Treningi będą wg potrzeb zawsze min. 1/2 godziny przed danym meczem CW oraz wg tzw. potrzeb, ale z uprzednio podaną przez organizatora treningu informacją.
5.6. Na treningach nie strzelamy do siebie w chwili omawiania taktyki. Strzelanie dozwolone jest dopiero po sygnale rozstawiającego/dowodzącego.
5.7. Każdy członek klanu zobowiązany jest do zdobycia 2000 Surowców przemysłowych w ciągu miesiąca. Okres rozliczeniowy przypada na ostatni dzień każdego miesiąca i liczony jest 28 dni wstecz według statystyk wyświetlanych na Twierdzy.
§ 6. KOMUNIKATOR GŁOSOWY TEAM SPEAK 3 KLANU PPCW
6.1. Kanały TS3 dostępne są tylko i wyłącznie dla członków Klanu. Istnieje możliwość zaproszenie osób z poza Klanu, uzyskawszy uprzednio zgodę Administratora bądź zajęcie kanału odpowiedniego do gry ze znajomym.§ 7. DYSCYPLINA W KLANIE PPCW
7.1. Za złamanie zasad regulaminu klanowicz może otrzymać ostrzeżenie, a notoryczne łamanie regulaminu Klanu PPCW grozi wydaleniem z Klanu oraz z serwera TS3. Gracz po otrzymaniu trzech ostrzeżeń zostaje automatycznie usunięty z szeregów klanu.§ 8. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
8.1. Gramy dla wspólnej przyjemności, zabawy i uśmiechu, a w Klanie powinna panować miła atmosfera i wszyscy staramy się taką utrzymać.DOWÓDCA KLANU
Papa__Smerf_